Persbericht “KIJKEN”, Fotobond discussiegroep Digitaal

Expositie van gespreksgroep DIGITAAL in galerie FOTOexpo202 in Amersfoort

Titel:   KIJKEN

De landelijke gespreksgroep DIGITAAL van de Nederlandse Fotobond exposeert van 28 augustus tot en met 25 september in fotogalerie FOTOexpo202, Stadring 172 in Amersfoort. De expositie is geopend iedere zaterdag van 13.00 tot 17.00. De toegang is gratis. De expositie zal officieel worden geopend op 28 augustus om 15.00 uur door Dick van Groningen, voorzitter van de afdeling Utrecht – ’t Gooi van de Fotobond.

De gespreksgroep DIGITAAL is opgericht in 2001 toen digitale bewerking van foto’s nog in de kinderschoenen stond. De groep laat zich steeds opnieuw inspireren door de nieuwe middelen die beschikbaar komen om zelf foto’s te combineren zodat een eigen compositie, een eigen beeld ontstaat. Door het gebruik van fotografie als basis worden beelden geconstrueerd die een nieuwe werkelijkheid tonen, die zou kunnen bestaan, die ons verrassen, waar we ons in kunnen inleven, maar waar we wel aan moeten wennen.

In deze tentoonstelling is recent werk van de volgende leden van de gespreksgroep samengebracht: Ab van Dalen, Duca Pavlovic, Helga Blanke, Huib Limberg, Jan Vogelzang, Miek Boortman, Miep de Vries, Mick van der Werff, Wim Jenniskens.

“DIGITAAL” heeft eerder een aantal keren geëxposeerd tijdens het fotofestival in Naarden.

Meer informatie over de gespreksgroep DIGITAAL vindt up de web-site van de fotobond:

http://www.fotobond.nl/activiteiten_gespreksgroepen_digitaal.htm. Voor direct contact kunt u zich wenden tot de coördinator Miep de Vries, telefoon: 074-2775844, of e-mail:

digitaal@fotobond.nl

Verdere gegevens:

FOTOexpo202

Stadsring 172

3811 HS  Amersfoort

Tel. 033 4632348 (Ton van der Pal)

e-mail: 202foto@gmail.com